اولین پایگاه اینترنتی مهندسان و دانشجویان صنایع دانشگاه آزاد واحد تهران شمال
این وبلاگ در سال 1383 به منظور ایجاد ارتباط مستمر بین دانشجویان و دانش آموختگان رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد واحد تهران شمال تاسیس گردید. لطفا جهت استفاده از منوی سمت راست وبلاگ چند لحظه صبر کنید

تاريخ : جمعه ٢٧ دی ۱۳۸٧

شبکه‌های اجتماعی اینترنتی در ایران

حدود 4 سال پیش بود که مفهوم شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده با حضور اورکات در میان کاربران ایرانی رواج پیدا کرد و در مدت کوتاهی آن‌قدر سریع رشد کرد که پس از برزیل و آمریکا، ایران سومین کشور حاضر در اورکات شد.

اما درهمان زمان شایعاتی هم رواج پیدا کرد که نسبت به عضویت در این انجمن هشدار دادند. می‌گفتند که گوگل (گرداننده اورکات) از این طریق به اطلاعات شخصى، علایق و نظرات و ارتباطات خصوصى افراد دست پیدا مى‌کند و ممکن است این کار باعث ازبین‌رفتن امنیت شخصى افراد شود.

چندی پیش دادگاهی در برزیل، از گوگل تقاضای اجرای محدودیت‌هایی در سرویس اورکات کرد تا گروه‌های نژادپرستانه از اورکات حذف شوند. البته گوگل از اجرای این تقاضا سرباز زده ‌است.

گوگل اعلام کرده چون سرورهای گوگل که مرتبط با اورکات هستند، در آمریکا قرار دارند، کلیه امور مربوط به آن مطابق قوانین آمریکا بوده و نمی‌توان قوانین برزیل یا سایر دولت‌ها را در آن دخیل کرد اما گروه‌های خاصی را که بر خلاف قوانین داخلی اورکات بوده‌اند، شناسایی و بسته است.

هرچند که یاهو 360 هنوز مورد استفاده قرارمی‌گیرد، اما کاربران ایرانی به سراغ سایت‌های شبکه‌های اجتماعی کمتر معروف و حتی شبکه‌های اجتماعی ایرانی می‌روند.

با نگاهی به تعداد کاربران 24 شبکه اجتماعی پرطرفدار دنیا (جدول)، به آسانی می‌شود میزان تاثیرگذاری این شبکه‌ها را درک کرد. این شبکه‌ها مجموعاً بیش از یک میلیارد کاربر دارند و اگرچه تعامل زیادی بین کاربران آنها هست، اما به‌هرحال رقم فوق‌العاده‌ای است.

فهرست پرکاربر‌ترین شبکه‌های اجتماعی با بیش از 10 میلیون کاربر تا دسامبر 2007

نام

موضوع

کاربر

My Space

عمومی- آمریکای شمالی

290،000،000

Face Book

عمومی-آمریکای شمالی

74،000،000

Orkut

عمومی

67،000،000

HI5

عمومی

50،000،000

Windows Live Space

عمومی / وبلاگ مایکروسافت

40،000،000

Classmates

همکلاسی‌های قدیمی

40،000،000

bebo

عمومی / کشورهای مشترک‌المنافع انگلیس

40،000،000

Xanga

عمومی و وبلاگ

40،000،000

Flixster

فیلم‌های سینمایی

36،000،000

Tagged

عمومی

30،000،000

Netlog

عمومی

28،000،000

Reunion

دوستان قدیمی و خانواده

28،000،000

Broadcaster

اشتراک‌گذاری کلیپ

26،000،000

Friendster

عمومی

26،000،000

Cyworld

عمومی / کره‌ای‌ها

21،000،000

Friends Reunited

دوستان قدیمی

19،000،000

LinkedIn

تجارت

16،000،000

Black Planet

عمومی / سیاهان

16،000،000

imeem

موسیقی، عکس، ویدیو

16،000،000

Plaxo

تجارت

15،000،000

Last.fm

موسیقی و کلیپ

15،000،000

Fotolog

عکاسی

13،000،000

LiveJournal

وبلاگ

13،000،000

badoo

عمومی / اروپا

12،000،000

«یاهو 360درجه» با تنها 4،700،000 کاربر، در بین شبکه‌های با کاربران بالای 10میلیون دیده نمی‌شود.

 

سئوال این است که از این شبکه های اجتماعی چگونه می توان به بهترین نحو استفاده کرد؟



ارسال توسط مباشرفر
تاريخ : دوشنبه ٢۳ دی ۱۳۸٧

 تفاوت بین کارایی، اثر بخشی، بهره وری و سودآوری

سلام

این هم تفاوت دیگری از ابزارهای روزمره مهندسان و مدیران

کارآیـی (efficency) : نسبت ورودی واقعی به ورودی مورد انتظار

اثربخشـی (effectiveness): نسبت خروجی واقعی به خروجی مورد انتظار

بهـره‎وری (Productivity): نسبت خروجی واقعی به ورودی واقعی

سـودآوری (Profitability): جمع کل درآمد منهای جمع کل هزینه



ارسال توسط مباشرفر
تاريخ : شنبه ٢۱ دی ۱۳۸٧

دختر 17 ساله و درآمد ماهانه بیش از 70 هزار

دلار از طریق اینترنت

شاید باور کردن این مطلب برای بسیاری از افراد، غیر ممکن باشد که چگونه یک دختر 17 ساله چنین درآمدی کسب کرده است؛ اما هنگامی که اینترنت به عنوان ابزاری برای کسب درآمد به کار رود، قواعد کسب و کار، آنهم از نوع سنتی کاملاً به هم می ریزد.


یکی از اعجازهای اینترنت همین نکته است. چرا که در فضای اینترنت بازاری به وسعت کره زمین و مشتریانی به عدد بیش از نهصد میلیون نفر وجود دارد و کافیست حتی درصد بسیار کوچکی از این افراد از خدمات شما استفاده کنند؛ در اینصورت اتفاقی که رخ خواهد داد همان است که برای "اشلی" دختر 17 ساله ای که حتی تحصیلات دبیرستان را به پایان نرسانده است، اتفاق افتاده است!

در کمتر از 2 سال که "اشلی" سایتش را با عنوان whateverlife به اینجا رسانده است، دبیرستان را ترک کرد، درآمد ماهانه او به بیش از 70 هزار دلار رسید، یک خانه گرانقیمت و اتومبیلی به ارزش 100 هزار دلار خرید، به هنرپیشگانی مانند "لیلی آلن" و ... کمک کرد تا مشهور شوند و بارها درخواستهای خرید شرکت خود را رد کرد! چرا که به گفته خودش شرکت نوپای او هم اینک 1.5 میلیون دلار ارزش دارد. حال ببینیم این درآمد از کجا و چگونه حاصل شده است.

در سال 2004 یعنی زمانی که او تنها 14 سال داشت سایت خود را به عنوان راهی برای نمایش کارهای طراحی خود ایجاد کرد. سرمایه گذاری او تنها 8 دلار بود که از مادرش برای رجیستر کردن یک نام دامین گرفته بود! با وجود اینکه به گفته خودش در یادگیری و استفاده از زبان HTML بسیار کندفهم بود، سایتش را خودش ایجاد کرد اما بجز تعداد محدودی از دوستانش، شخص دیگری، علاقه ای به کارهایی که بر روی سایت قرار داده بود نشان نداد و نتوانست بازدیدکننده دیگری به سایتش بیاورد! 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مباشرفر
تاريخ : جمعه ٢٠ دی ۱۳۸٧

ماریا خرسند

ماریا خرسند، بانوی 51 ساله ایرانی، یکی از مدیران مشهور صنعت آی‌تی جهان است. هر چند ایرانی‌ها در میان مدیران رده‌بالای صنعت آی‌تی چندان کم‌شمار نیستند، اما خرسند یکی از بلندپایه‌ترین و در عین حال معدود زنان ایرانی فعال در این رشته است.


خرسند هفته گذشته به مدیرعاملی شرکت مشهور تولید سخت‌افزار دل (
Dell
) در سوئد منصوب شد، اما این بانوی ایرانی پیش از این مناصب بالاتری در صنعت آی‌تی جهان را نیز در اختیار داشته است.


امروز دیگر همه با تکنولوژی بلوتوث آشنا هستند و کمتر گوشی تلفن همراهی در جهان ساخته می‌شود که به این تکنولوژی مجهز نباشد. حال حتماً تعجب می‌کنید اگر بشنوید که ماریا خرسند در زمان مدیریت خود در شرکت اریکسون سوئد، ریاست این پروژه انقلابی را بر عهده داشته است و در واقع مادر معنوی تکنولوژی بلوتوث محسوب می‌شود.


خرسند در پاسخ به این که چه چیزی باعث شد او به مدیریت پروژه بلوتوث برسد، می‌گوید: «کسی چیزی در این مورد به من نگفت، اما گمان می‌کنم بلندپروازی و اشتیاق من به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات در این میان نقش داشته است.»


ماریا خرسند در سال 1957 (1336) در شهر ساری، مرکز استان مازندران ایران، متولد شده است. او در سال 1975 به لس‌آنجلس مهاجرت کرد و فوق‌لیسانس کامپیوتر خود را از دانشگاه فولرتون (
Fullerton) کالیفرنیا گرفت.


هر چند مادر ماریا میل داشت که فرزندانش پس از پایان تحصیل به ایران بازگردند، اما ماریا و خواهرش پس از پایان تحصیل تصمیم به ادامه زندگی در خارج از ایران گرفتند. با این حال ماریا هیچ‌گاه هویت ایرانی خود را انکار نکرده است، هر چند این مسئله در مقاطعی باعث ایجاد مانع بر سر راه پیشرفت شغلی او شده است. برای مثال ماریا در زمان اقامتش در آمریکا، هنگامی که برای مصاحبه به یکی از شرکت‌های طرف قرارداد وزارت دفاع آمریکا رفته بود، پس از آن که در فرم استخدامی ملیت خود را ایرانی ذکر کرد، به آرامی و بی سر و صدا از پروسه استخدام کنار گذاشته شد.


خرسند همسر سوئدی خود را هنگام تحصیل در دانشگاه فولرتون ملاقات کرد و پس از ازدواج با او، در اواخر دهه 80 میلادی به سوئد مهاجرت کرد. او پیش از آن تجربه کار در چند شرکت نفتی و کامپیوتری آمریکایی چون شرکت نفتی یونیون کالیفرنیا و شرکت کامپیوتری یونیسیس را به تجربیات کاری خود اندوخته بود و همین مساله باعث شد پس از ورود به سوئد بتواند در کمپانی بزرگ اریکسون استخدام شود.

با تشکر از آقای مهندس مهدی زرگر بابت ارسال این مطلب



ارسال توسط مباشرفر
تاريخ : یکشنبه ۱٥ دی ۱۳۸٧

تفاوت Business plan و feasibility study

 

سلام

تفاوت بعضی از ابزار هایی که این روزها خیلی مورد استفاده قرار می گیره باعث شده که مرز بندی آنها دارای اهمیت خاصی باشد.

مطالعات امکان سنجی دارای سه بعد زیر است:

1-      تجزیه و تحلیل اقتصادی

2-      تجزیه و تحلیل تکنولوژیک

3-      تجزیه و تحلیل بازار-رقبا

4-      مدیریت ریسک

درصورتی که در طرح کسب و کار به غیر از مباحث مالی و وضعیت سود دهی پروژه، یکسری اطلاعات بیشتری در خصوص مواردی از قبیل زمان شروع طرح، محل اجرا، طول زمان اجرای پروژه، قوانین و مقررات موجود، سرمایه گذاران و نحوه تامین منابع مالی، نیازمندی های طی اجرای پروژه و سایر موارد نیز دخیل است.



ارسال توسط مباشرفر
تاريخ : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸٧

وضعیت ثروتمندی خود را بسنجید

سلام

 حتما این لینک رو ببینید ... خیلی راحت می تونید وضعیت و رتبه ثروتمندی خود را در دنیا بسنجید!

http://www.globalrichlist.com

ضمنا یکسری توصیه هم برای شما داره که خوبه خودتون ببینید !



ارسال توسط مباشرفر
آخرین مطالب