اولین پایگاه اینترنتی مهندسان و دانشجویان صنایع دانشگاه آزاد واحد تهران شمال
این وبلاگ در سال 1383 به منظور ایجاد ارتباط مستمر بین دانشجویان و دانش آموختگان رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد واحد تهران شمال تاسیس گردید. لطفا جهت استفاده از منوی سمت راست وبلاگ چند لحظه صبر کنید

تاريخ : شنبه ۱٤ شهریور ۱۳۸۳

مهندسان صنايع رعايت کنند...

 

با تشکر فراوان از جناب آقای مهندس اسفندياری بابت ارسال اين مقاله

(قسمت قبلی اين مقاله در آرشيو موجود است)

بخش سوم – چه کنید که دیگران مثل شما فکر کنند

نمی توانید در بحث برنده شوید :

 

 اصل 1 – بهترین راه استفاده از بحث اجتناب از آن است

راهی مطمئن برای دشمن تراشی و اجتناب از آن : 

                  اصل 2 – برای عقاید دیگران احترام قائل شوید و هرگز نگوئید "اشتباه می کنی"

 

اگر اشتباه کردید ، بپذیرید : 

      اصل 3 – اگر حق با شما نیست، سریع و موکد آن را بپذیرید

                  

یک قطره عسل : 

    اصل 4 – با روشی دوستانه آغاز کنید                          

راز سقراط :

                   اصل 5 – سایرین را به مرحله ای بکشانید که فورا "بله ، بله" بگویند  

سوپاپ اطمینان برای کنار آمدن با گلایه ها :                                                            

 

                       اصل 6 – بگذارید دیگران هرچه دلشان میخواهد حرف بزنند

 

چطور همکاری دیگران را جلب کنیم :

                  اصل 7 – بگذارید دیگران احساس کنند نظری که ابراز می  شود نظر خودشان است    فرمولی که عجیب عمل میکند :      اصل 8 – صمیمانه سعی کنید مسائل را از دید دیگری ببینید  

      

 

اكثريت چه می خواهند :               اصل 9 – در مورد آرزوها و نظرات دیگران همدردی نشان دهید

توسلی که همه دوست دارند :                     اصل 10 – به انگیزه های شریفتر متوسل شوید                   

فیلمها همین کار را میکنند . تلویزیون همین کار را می کند . شکا چرا این کار را نمی کنید ؟                       اصل 11 – نظرات خود را به شکل نمایشی نشان دهید           

موقعی که هیچ چیز دیگری کارگر نمی افتد این یکی را امتحان کنید :                         اصل 12 – حس مبارزه طلبی را در انسانها بر انگیزید           

بخش چهارم – رهبر باشید : چگونه میتوان مردم را عوض کرد بدون آنکه احساس اهانت یا بیزاری کنند ؟

اگر می خواهید ایراد بگیرید ، راهش این است : 

         اصل 1 – با تحسین و قدردانی صمیمانه شروع کنید              چگونه انتقاد کنیم و طرف مقابل هم به خاطر این کار از ما متنفر نشود :                            

               اصل 2 – توجه مردم را به اشتباهاتشان بطور غیر مستقیم جلب کنید

        

ابتدا درباره اشتباهات خودتان حرف بزنید :

              اصل 3 – قبل از انتقاد از دیگران درباره اشتباهات خود حرف بزنید

           

هیچ کس دوست ندارد به او دستور بدهند :                       اصل 4 – به جای مستقیم دستور دادن ، خواستتان را به شکل سوال طرح کنید  

 

بگذارید دیگری آبروی خود را حفظ کند :                                                               

 

        اصل 5 – بگذارید دیگری آبروی خود را حفظ کند                     

         

چگونه افراد را برای موفقیت ترغیب کنیم :

                       اصل 6 – کوچکترین پیشرفت را نیز در دیگران تحسین کنید                                    

 

انسانها را با نام نیکو بخوانید :

              اصل 7 – به دیگران اعتبار بدهید تا بر اساس آن سطح خود و زندگیش را بالا ببرد   

 

کاری کنید که جبران اشتباه آسان به نظر برسد :                 اصل 8 – از تشویق استفاده کنید . کاری کنید که جبران اشتباه ساده به نظر برسد   

 

کاری کنید که مردم از این که خواسته شما را انجام میدهند خوشحال باشند :

                اصل 9 – دیگران را برای کاری که میخواهند برایتان انجام بدهند ، خوشحال کنید

 



ارسال توسط مباشرفر
آخرین مطالب