اولین پایگاه اینترنتی مهندسان و دانشجویان صنایع دانشگاه آزاد واحد تهران شمال
این وبلاگ در سال 1383 به منظور ایجاد ارتباط مستمر بین دانشجویان و دانش آموختگان رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد واحد تهران شمال تاسیس گردید. لطفا جهت استفاده از منوی سمت راست وبلاگ چند لحظه صبر کنید

تاريخ : دوشنبه ۳ دی ۱۳۸٦

هفت مشخصه مهم در انتخاب شغل

 

Job Content (30% Important)
 این رضایت شغلی بر اساس هماهنگی بین توانایی و خواسته های شما از محیط کار ایجاد میشود و از این جهت اهمیت دارد که اگر این همخوانی وجود نداشته باشد شما در بین 3 هفته تا 6 ماه از آن محیط کار خارج خواهید شد و یا با نارضایتی از نوع کارتان به سختی آن را ادامه خواهید داد. این فاکتور 30 درصد از وزن کل فاکتورهای مهم در انتخاب شغل را به خود اختصاص میدهد...


 

Your Boss (20% Important)
 این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که شما برای مدت طولانی در طی روز با مدیر مستقیم خود در ارتباط هستید و پرسش این سئوال از خودتان که آیا میتونم اونو تحمل کنم و در کنارش به راحتی کار کنم حتما به شما برای انتخاب یک محیط سالم و راحت کاری کمک میکنه.

 

Salary and Benefits (15% Important)
 همه چیز اون حقوقی که میگیرید نیست، بلکه عوامل دیگری برای احساس رضایت شغلی موثر هستند که نباید از کنار آنها به راحتی گذشت!

 

Your co-workers (10% Important)
این یکی خیلی مهم هست چون اگر نتونید با محیط کار خودتون کنار بیاین بعد از مدتی تبدیل به جهنم میشه مخصوصا وقتی که در محیطی کار میکنین که از فرهنگ های مختلفی اونجا هستند ... حتما در ارتباط با فرهنگ قالب آنجا اطلاعات بدست آورید.

 

Typical Work Week (10% Important)
چند ساعت در هقته باید کار کنید و یا اینکه چند روز در ماه در کنار خانواده و دوستانتان هستید؟ شما به غیر از کار کردن کارهای مهم دیگری نیز دارید ...

 

Location (10% Important)
محل کارتون با محل زندگی شما چقدر بعد مسافتی و زمانی داره؟ آیا می ارزد که روزانه چندین ساعت را در راه باشید؟

 

Organizational Flexibility (5% Important)
احتمال تغییرات شرکت یا سازمان مورد نظر در مواجه با مشکلات تا چه میزان است و موقعیت شغلی شما را تا چه می تواند دستخوش تغییر قرار دهد و آیا شما توانایی مقابله با آن حادثه را دارید؟

 

      همه موارد فوق تمام چیزهای که باید در نظر بگیرید نیست بلکه در داخل هر کدام از آنها باید یکسری فاکتورهای کوچکتری را مد نظر قرار تا انتخاب شغل جدید، در بین فرصت های کاری مختلف ساده تر بشود و حداقل خودتان راضی باشید که با درایت خاصی محل کار جدیدتان را انتخاب کرده اید ... البته به دست آوردن اطلاعات کامل از محیط کار پیشنهاد شده کار ساده ای نیست ولی حتما امکان پذیر است و این شما هستید که باید برای انتخاب های خود فرصت بگذارید و خوب تحقیق کنید. با آرزوی توفیق برای شما



ارسال توسط مباشرفر
آخرین مطالب