اولین پایگاه اینترنتی مهندسان و دانشجویان صنایع دانشگاه آزاد واحد تهران شمال
این وبلاگ در سال 1383 به منظور ایجاد ارتباط مستمر بین دانشجویان و دانش آموختگان رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد واحد تهران شمال تاسیس گردید. لطفا جهت استفاده از منوی سمت راست وبلاگ چند لحظه صبر کنید

تاريخ : شنبه ٢۳ امرداد ۱۳۸٩

برای موفق شدن در کسب وکار چطور باید شروع کرد؟

 

امروز این سوال خیلیهاست؛ خیلی از شمایی که تازه میخواهید وارد بازار کار شوید و خیلی از شمایی که هنوز به رویاهای کاریتان نرسیدهاید. با اینکه هیچ پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد که برای همه رشتههای کاری و بیزنسها عمل کند اما بیزنس چند نکته و اصول کلی دارد که همه تاجران موفق تا به حال رعایت کردهاند. مهم نیست که چه میفروشید و تجارتتان درچه مورد است، اگر این 10  قانون را دنبال کنید موفقیت شما حتمی است.

 

1.    با خودتان صادق باشید. مهم نیست که دیگران چقدر پول درمیآورند، اگر از کارتان لذت نبرید هیچوقت از کارتان احساس غرور نخواهید کرد پس این کار را رها کنید. اگر کاری را دنبال کنید که علاقهای یا اعتقادی به آن نداشته باشید، بااینکه ممکن است به یک موفقیت موقتی برسید اما مطمئن باشید که دیر یا زود شما را کله پا میکند.

 

2.    یک نیاز پیدا کنید تا برآوردهاش نمایید. شاید میلیونها بار این را شنیده باشید اما هنوز هم این قانون عمل میکند. ساده‌‌ترین بیزنس این است که محصولات یا خدماتی را تولید یا ارائه کنید که نیاز مردم باشد.

نیازی نیست که زمان و پول زیادی را برای متقاعد کردن مشتریان صرف کنید چون آنها به چیزی که شما عرضه میکنید نیاز دارند. میتوانید توضیح دهید که چرا بهترین مرجع آنها برای نیازشان شما هستید. فقط باید اطمینان یابید که این همان نیازی است که مردم حاضرند برای آن پول خرج کنند.

 

3.    محصولات یا خدماتی را انتخاب کنید که بتوانید آنرا خیلی بیشتر از آنچه برای خودتان هزینه دارد بفروشید. اگر تفاوت بین هزینهای که برای خودتان درمیآید و قیمت فروش کم باشد، برای پیشرفت کار به مشکل میخورید. وقتی حاشیه سود کم باشد، پول کافی برای استخدام کارمند، پرداخت اجارهها، تبلیغات بیشتر و سایر مسائل نخواهید داشت.


 

4.    برآوردهای واقعبینانه از هزینهها داشته باشید. اکثر بیزنسهای جدید معمولاً بازاریابی، هزینههای اضافی و حاشیهای، مالیات، و هزینه خوداشتغالی را نادیده میگیرند.

 

5.    با مشتریان خود صادق باشید. قول چیزی که نمیتوانید عرضه کنید را ندهید. درمورد فواید و مزایای چیزیکه میفروشید اغراق نکنید یا دروغ نگویید و همیشه محصول یا خدماتی با کیفیت عرضه کنید.

 

6.        از اهمیت بازاریابی و طریقه موثر انجام کار غافل نشوید. برای پیدا کردن مشتری باید برای محصول یا خدماتتان بازاریابی کنید آنهم بهطور موثر و مداوم.

 

7.    با فروشندهها، تولیدکنندهها و کارمندانتان بااحترام برخورد کنید و به آنها نشان دهید که قدردان آنها هستید. آنها بخش مهمی از تیم شما و موفقیتتان هستند. اگر با آنها بد حرف بزنید، یا با سوالاتی که خودتان قادر به پاسخگویی آن هستید خستهشان کنید یا ادعا کنید که کارشان را خوب انجام نمیدهند و امثال این، هیچ موقع برای کمک به شما تلاششان را نمیکنند.

 

8.    اینترنت را فراموش نکنید. مهم نیست که بیزنستان چه باشد، همیشه این احتمال وجود دارد که مشتریان شما برای خرید به اینترنت هم سری بزنند. اگر نتوانند شما را در سایتهای خرید و فروش موجود در اینترنت پیدا کنند، مطمئن باشید که از یکی از رقیبانتان خرید خواهند کرد.

 

9.    انتظار معجزه نداشته باشید. بله خیلیها هستند که در خواب هم پول درمیآورند یا حتی وقتی برای تعطیلات به مسافرت رفتهاند. اینترنت این امر را ممکن کرده است. ولی فقط زمانی بیزنس شما رو به رشد خواهد رفت که پول، تلاش، و زمان زیادی برای ساخت آن بیزنس سرمایهگذاری کرده باشید.

 

10.  به خودتان یادآوری کنید که یک تنهاترین عدد در بیزنس است. یک محصول، یک خدمت، یک مشتری، و تمام ثبتهای شما فقط در یک کامپیوتر، دستورالعمل شکست است. اگر فقط یک محصول یا سرویس داشته باشید، شانس سود بردن با فروش بیشتر به کسانیکه به شما اعتماد کردهاند را از دست میدهید. اگر فقط یک مشتری خاص داشته باشید ورشکستگی شما حتمی است چون ممکن است آن مشتری خاص بخواهد فروشنده خود را تغییر دهد. و اگر همه ثبتهایتان فقط در یک کامپیوتر ضبط شود و نسخه کپی هم از آنها نداشته باشید، صدمه دیدن حافظه کامپیوتر بیزنس شما را نابود خواهد کرد.

 

منبع mardoman.net



ارسال توسط مباشرفر
آخرین مطالب