332- روش کسب و کار

 

4.    برآوردهای واقعبینانه از هزینهها داشته باشید. اکثر بیزنسهای جدید معمولاً بازاریابی، هزینههای اضافی و حاشیهای، مالیات، و هزینه خوداشتغالی را نادیده میگیرند.

 

5.    با مشتریان خود صادق باشید. قول چیزی که نمیتوانید عرضه کنید را ندهید. درمورد فواید و مزایای چیزیکه میفروشید اغراق نکنید یا دروغ نگویید و همیشه محصول یا خدماتی با کیفیت عرضه کنید.

 

6.        از اهمیت بازاریابی و طریقه موثر انجام کار غافل نشوید. برای پیدا کردن مشتری باید برای محصول یا خدماتتان بازاریابی کنید آنهم بهطور موثر و مداوم.

 

7.    با فروشندهها، تولیدکنندهها و کارمندانتان بااحترام برخورد کنید و به آنها نشان دهید که قدردان آنها هستید. آنها بخش مهمی از تیم شما و موفقیتتان هستند. اگر با آنها بد حرف بزنید، یا با سوالاتی که خودتان قادر به پاسخگویی آن هستید خستهشان کنید یا ادعا کنید که کارشان را خوب انجام نمیدهند و امثال این، هیچ موقع برای کمک به شما تلاششان را نمیکنند.

 

8.    اینترنت را فراموش نکنید. مهم نیست که بیزنستان چه باشد، همیشه این احتمال وجود دارد که مشتریان شما برای خرید به اینترنت هم سری بزنند. اگر نتوانند شما را در سایتهای خرید و فروش موجود در اینترنت پیدا کنند، مطمئن باشید که از یکی از رقیبانتان خرید خواهند کرد.

 

9.    انتظار معجزه نداشته باشید. بله خیلیها هستند که در خواب هم پول درمیآورند یا حتی وقتی برای تعطیلات به مسافرت رفتهاند. اینترنت این امر را ممکن کرده است. ولی فقط زمانی بیزنس شما رو به رشد خواهد رفت که پول، تلاش، و زمان زیادی برای ساخت آن بیزنس سرمایهگذاری کرده باشید.

 

10.  به خودتان یادآوری کنید که یک تنهاترین عدد در بیزنس است. یک محصول، یک خدمت، یک مشتری، و تمام ثبتهای شما فقط در یک کامپیوتر، دستورالعمل شکست است. اگر فقط یک محصول یا سرویس داشته باشید، شانس سود بردن با فروش بیشتر به کسانیکه به شما اعتماد کردهاند را از دست میدهید. اگر فقط یک مشتری خاص داشته باشید ورشکستگی شما حتمی است چون ممکن است آن مشتری خاص بخواهد فروشنده خود را تغییر دهد. و اگر همه ثبتهایتان فقط در یک کامپیوتر ضبط شود و نسخه کپی هم از آنها نداشته باشید، صدمه دیدن حافظه کامپیوتر بیزنس شما را نابود خواهد کرد.

 

منبع mardoman.net

/ 0 نظر / 20 بازدید